آرشیو تیر ماه 1400

اخبار و اطلاعات آجر

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

آجر بتني؛ آجري مستحكم و مقاوم در برابر زلزله

۱۰ بازديد

آجري كه از سيمان و سنگ يا همان ملات ساخته شده را آجر بتني گويند و نسبت به آجرهايي كه از خاك رس ساخته شدند، كاملاً متفاوت است در ادامه با ويژگي هاي اين آجرها و استحكام آن در برابر زلزله آشنا مي شويد.

شناخت آجر بتني

آجر بتني از تركيب سيمان و ماسه ساخته مي شود و مانند ديگر آجرها، از خاك رس و آب در توليد آن استفاده نمي شود كه در نهايت بعد از قالب گيري به تكه هاي مقاوم و خشكي تبديل مي شود.
براي ساخت اين آجر ابتدا، ملات سيمان را درون قالبي كه روان كاري شده مي گذارند و بعد از اينكه ملات سيمان خودش را گرفت آن را از قالب درآورده و خشك مي كنند.


شما همراهان عزيز چنانچه خواهان خواندن مطالب بيشتر در ارتباط با انواع ملات سيمان و آجر نما مي باشيد، مي توانيد از قسمت وبلاگ ها در سايت آجر آنلاين مقاله هاي متعددي را دنبال نماييد.

كاربرد انواع مدل هاي آجر بتني

در كشور ما دو مدل آجر بتني مصرف مي شود:

  1. آجر هاي بتني سنگين يا معمولي
  2. آجر بتن سبك

آجر بتني از نوع معمولي يا سنگين 

در ديوارچيني ساختمان از آجر بتني  استفاده مي شود، به خاطر اينكه مقاومت زيادي دارد و به نام آجر ضد زلزله شناخته مي شود از اين رو موجب استحكام بنا مي گردد.

آجر بتني معمولي يا سنگين، محفظه هاي خالي زيادي دارد كه باعث شده جذب آب زياد شود و از شوره زدن آن جلوگيري مي كند.

آجر بتني كم وزن يا سبك

از تركيب ملات سيمان و سنگ ريزه آجر بتني ساخته مي شود كه در ساخت آن هوا وجود دارد، به اين صورت كه در ساخت آجر داخل ملات هوا را وارد كرده كه موقع خشك شدن اين حباب هاي هوا درون آجر گير مي افتند.
آجرهاي بتني در رنگهاي مختلف توليد شده و به اسم آجر بتني رنگي در نماي ساختمان كاربرد دارند.

شاخصه هاي آجر بتني

از مشخصه هاي مهم آجر بتني به صورت خلاصه مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

  • استحكام آجر بتني در مقابل فشار، ترك خوردن و ضد زلزله
  • داراي سايز بزرگ و سرعت بخشيدن در ساخت ديوارچيني
  • جذب بالاي آب به خاطر داشتن محفظه هاي خالي
  • ضد آب و مناسب براي منطقه هاي مرطوب

آجر نسوز، آجر نماي مقاوم و زيبا براي طراحي نماي داخلي و خارجي ساختمان است كه براي خريد اين آجر، مي توانيد از Ajoronline.com پس از اطلاع از ليست قيمت ها و گرفتن مشاوره رايگان از مدير فروش، بهترين نوع آجر را تنها به قيمت كارخانه و بدون واسطه خريداري كنيد و با بسته بندي مخصوص در محل پروژه تحويل بگيريد.

 

آجر سفال نما در ابعاد و رنگ هاي مختلف

۹ بازديد

آجر سفال نما نوعي آجر نما است كه از خاك رس خالص ساخته و پرداخته مي شود و نسبت به آجر هاي سفالي تيغه چيني و ديوار چيني از گوناگوني رنگ و طرح برخوردار هستند. بدين جهت، به خوبي پاسخگوي نيازهاي طراحان بوده است و اكثر طرفداران نماي آجري، اين محصول را براي طراحي نماي ساختمان خود بكار مي برند.

در وبسايت آجر آنلاين (Ajoronline.com) تلاش بر اين است كه با كيفيت ترين محصولات براي خريداران آجر نما سفال در سراسر كشور ،تهيه و ارسال شود.

آجر سفال نما چيست؟

آجر نماي سفال قطعه اي آجري با تنوع الوان فراوان است و در ابعاد متفاوت توليد مي شود. با اين وجود، بدون شك در فروشگاه اينترنتي آجر آنلاين، مي توانيد محصول مورد نظر خود را در هر رنگ و اندازه اي پيدا كرده و به راحتي در پروژه خود تحويل بگيريد. در صورت نياز به استعلام قيمت آجر سفال نما،چگونگي ارسال و پكيجينگ محصول و... با مدير فروش سايت آجر آنلاين (09021684411) تماس بگيريد.

نماي ساختمان با آجر سفال زرد و قرمز

مزاياي آجر سفال نما

يكي از معيار هاي اصلي انتخاب و خريد آجر نما سفالي سطح صاف و زواياي يكنواخت و منظم آن است. آجر نما سفال قرمز، زرد، برفكي، لعابي با طرح هاي مثلثي و لوزي از رايج ترين انواع آجر سفال نما مي باشند كه در كارخانه آجر نما سفال يزد، تهران، تبريز و... توليد مي شوند.

از مزاياي نماي ساختمان با آجر سفال ميتوان به مقاومت فشاري بسيار زياد، خاصيت ضد سايش داشتن، جذب آب بسيار پايين، مقاومت در برابر تغييرات اب و هوايي و... اشاره كرد.

عوامل مختلفي از جمله تعدا قالب آجر در متر مربع با بند كشي و بدون بند كشي، پكيجينگ، كرايه و... در تعيين قيمت آجر سفال نما تاثير گذار هستند. به همين علت شما ميتوانيد براي استعلام هزينه دقيق از طريق شماره 09021684411 مستقيما از مدير فروش ما مشاوره بگيريد و پس از استعلام قيمت سفارش خود را ثبت كنيد.